تولید کننده تجهیزات لبنیاتی

معرفی انواع دستگاه های لبنیاتی مانند کره گیر، پاتیل پخت شیر، شیر سردکن و...

تولید کننده تجهیزات لبنیاتی

معرفی انواع دستگاه های لبنیاتی مانند کره گیر، پاتیل پخت شیر، شیر سردکن و...

معرفی انواع دستگاه کره گیر برقی


کره گیر برقی چه برتری نسبت به کره گیر دستی دارد؟

با توجه به گرایش مردم به مصرف مواد غذایی سالم و ارگانیک، دستگاه هایی برای تولید کره به صورت طبیعی با همان بو و مزه کره حیوانی ساخته شدند. این دستگاه ها در ابتدا با استفاده از نیروی انسانی و به صورت دستی کره را تولید می کردند. به مرور زمان و پیشرفت تکنولوژی، جای خود را به کره گیر های برقی و کاملا اتوماتیک دادند. این دستگاه ها  مجهز به مخزنی فلزی برای ذخیره ماست و در نهایت دوغ هستند. تمامی فرآیند کره گیری نیز با استفاده از همزن استیل یا پلاستیکی موجود در مخزن صورت می گیرد. در ابتدا کره گیر های برقی با ظرفیت پایین تر و برای تامین مصارف خانگی ساخته شد.  

 با توجه به کمبود زمان برای تولید انواع مواد غذایی در منازل، دستگاه های با ظرفیت بسیار بالاتر به وجود آمدند که وظیفه آنها تولید کره به صورت انبوه، در کارخانه های بزرگ بود. در این راستا کارخانه های زیادی برای تولید دستگاه های کره گیر با ظرفیت های متفاوت دست به کار شدند. در این میان باید گفت که کره گیر ها به دو صورت بالازن و پایین زن ساخته می شوند. هر کدام از این انواع مزایا و معایب خاص خود را داشته و موارد استفاده متفاوتی نیز دارند. همچنین کره گیر ها دارای اندازه های متفاوتی هستند و در نتیجه حجم کره تولید شده توسط این دستگاه ها با هم متفاوت خواهد بود که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.


تولید کره از گذشته تا به امروز

در روزگاران قدیم  دامداران و عشایر برای چربی گیری از ماست پرچرب، از ابزاری به نام مشک بهره می بردند. مشک ها با استفاده از پوست حیواناتی چون گوسفند، بز و غیره و توسط انسان ها دوخته می شد. سپس ماست را درون این مشک ها ریخته و تا زمانی که چربی ماست به طور کامل از آن جدا شود مشک را تکان می دادند. فواید کره ارگانیک برای بدن انسان بسیار است، لذا قرار دادن آن در رژیم غذایی روزانه، اهمیت فراوانی دارد. از کره تولید شده به عنوان چربی مورد نیاز برای پخت انواع غذا و دیگر مصارف روزانه استفاده می شد. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی رفته رفته زندگی و جوامع صنعتی شده و مردم از زندگی سنتی دور شدند. لذا دستگاه هایی برای تولید فرآورده های لبنی طراحی و تولید شد.


معرفی کره گیر پایین زن و کاربرد آن

کره گیر های پایین زن یکی از انواع کاربردی دستگاه های کره گیر برقی می باشند. موتور الکتریکی این دستگاه در کف مخزن قرار گرفته است. همچنین با استفاده از محفظه ای استیل، روی موتور کاملا پوشیده شده و از احتمال ریختن مواد موجود در مخزن بر روی آن جلوگیری می شود.  همچنین درز های بخش های مختلف با استفاده از جوش بهداشتی آرگون بهم متصل شده است تا آلودگی به محصولات لبنی منتقل نشود. به محض روشن نمودن موتور دستگاه، همزن شروع به گردش کرده و با چرخش این همزن، چربی موجود در ماست به حالت شناور در آمده و با گذشت زمان در سطح مایع ماستی انباشته می شود. عملکرد کره گیر برقی دقیقا مشابه با سیستم کاری دستگاه های کهنه شور ( لباسشویی) می باشد . تنها در فرم پره استفاده شده، با هم متفاوت هستند.
گروه صنعتی آلپ کره گیر برقی را در انواع 30 لیتری ، 40 لیتری ، 60 لیتری ، 150 لیتری و 300 لیتری و 1000 لیتری طراحی و تولید نموده است.  بدنه این کره گیر ها از جنس استیل خالص نگیر و نسوز می باشد، بنابراین ضمن برخورداری از دوام و طول عمر بالا، هیچ گونه تغییری در طعم و مزه شیر، دوغ یا کره ایجاد نخواهد کرد و فرآورده هایی کاملا بهداشتی و سالم را برای شما تامین می کند. موتور تعبیه شده در این کره گیر ها از نوع الکتروموتور ایرانی بوده که ضمن برخورداری از استاندارد های بروز جهانی، از مصرف برق پایینی نیز برخوردار است و به منظور جلوگیری از آسیب سیدن به موتور، از شیوه اتصال تسمه و فولی بهره گرفته شده است.

  

ماهیت ساختاری کره گیر های بالازن

 این نوع کره گیر در ظرفیت های ۷ لیتری ، 10 لیتری، ۱۳ لیتری و ۲۰ لیتری تولید می شود. با توجه به پایین بودن ظرفیت این دستگاه ها، از آنها بیشتر برای کره گیری در منازل و فروشگاه های لبنیاتی استفاده می شود. همچنین به دلیل کوچکی و وزن کم از آنها به عنوان کرهگیر رومیزی نیز یاد شده و مهمترین ویژگی آنها، ویژگی پرتابل (قابل حمل) بودن آنهاست. بدنه این دستگاه از جنس آلومینیوم با درصد خلوص بالا ساخته می شود. بنابراین در تماس با رطوبت دچار پوسیدگی و زنگ زدگی نخواهند شد. همچنین با توجه به برخورداری از بدنه با گرید غذایی، مورد تایید وزارت بهداشت می باشد. به این ترتیب هیچ نوع تغییری را در طعم و مزه دوغ و یا کره ایجاد نخواهد کرد.
موتور الکتریکی این دستگاه در بخش بالایی و بر روی درب دستگاه قرار داده می شود. بنابراین هنگام باز کردن درب دستگاه، همزن را که به موتور متصل شده را مشاهده خواهید کرد. مخزن دستگاه در پایین قرار گرفته و در پایان کره گیری دوغ در آن ذخیره می شود. روند کره گیری در این دستگاه به این صورت می باشد که کره حاصل بر روی مخزن شناور خواهد شد. سپس می توانید کف چرب حاصل شده را با اسفاده از یک کفگیر جمع آوری کنید. در عین حال وزن سبک و مصرف برق پایین باعث شده است که محبوبیت بیشتری نسبت به محصولات مشابه داشته باشند.


کره گیر بالازن چه قابلیت هایی دارد؟
کره گیر های بالازن همانند مدل های پایین زن، علاوه بر تامین کره، دوغ محلی و لذیذی را تولید می نمایند. فقط به این نکته توجه داشته باشید که کره را حتما آبگیری و دوغ را قبل از مصرف رقیق کنید. می توانید با استفاده از پارچه ای نازک با منافذ ریز، دوغ باقی مانده در کره را خارج کرده و همچنین مقداری آب و یخ به دوغ اضاف کنید تا از غلظت آن بکاهید.

کلام آخر: در حالت کلی می توان گفت که راندمان کره گیر های بالا زن بسیار بالاتر بوده و استفاده از آن بسیار ساده تر است. کره گیرهای پایین زن در ظرفیت های بالاتری تولید می شوند، بنابراین از آنها برای تولید کره به صورت انبوه و در کارگاه های تولید فرآورده های لبنی بهره می گیرند. ولی کره گیر های بالازن هم در ظرفیت های پایین و خانگی و هم در ظرفیت های بسیار بالا و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. لذا کره گیر های صنعتی بالازن، بهترین گزینه برای تولید فرآورده های لبنی در کارخانه های بزرگ و کوچک می باشند.


نقاط قوت کره گیر بالازن آلپ
بدنه کره گیر های برقی آلپ به شیوه جوشکاری قرقره ای ساخته می شوند. این شیوه جوشکاری مخصوص دستگاه های بهداشتی می باشد و از سموم و آلوده شدن مواد غذایی جلوگیری می کند. چرا که مواد غذایی در صورت زنگ زدگی دستگاه، آلودگی را خیلی سریع جذب نموده و تغییر ماهیت می دهند و این برای بدن و سلامتی انسان بسیار مضر است. در نتیجه برای جوش کاری بخش های مختلف دستگاه  از مفتول های سیم جوش استیل استفاده می کنند. در نتیجه بخش های جوش داده شده نیز از خاصیت ضد زنگی برخوردار بوده و دچار پوسیدگی نمی شوند. در برخی از کره گیر ها با ظرفیت بالاتر، شیر یا شلنگی برای تخلیه دوغ در نظر گرفته شده است. جنس شیر تخلیه استیل و شلنگ نیز از نوع آنتی باکتریال تولید شده است. بدین ترتیب از رشد عوامل میکروبی و قارچی در داخل لوله ها جلوگیری می شود..

 

نحوه خریداری و اطلاع از ویژگی های محصول
شما می توانید با خریداری دستگاه کره گیر، کره و حتی دوغ ارگانیک را در منازل روستایی و شهری، فروشگاه، کارگاه های تولیدی و دامداری ها به راحتی و بدون دردسر تولید کنید. برای خریداری دستگاه، ابتدا در رابطه با تمامی ویژگی های محصول مورد نظر خود اطمینان حاصل فرمایید. بدین ترتیب پس از خرید محصول به هیچ عنوان با مواد ناخواسته مواجه نخواهید شد.

منبع: https://alpsanat.com/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد